Solar Charger - nincs többé lemerült mobil

Legyen az egy nyaralás, legyen az egy fesztivál, legyen az csak egy kirándulás vagy éppen egy lerobbant autó a semmi közepén - ha lemerül a telefonunk és nincs körülöttünk áram, könnyen nagy bajba kerülhetünk. Szerencsére ma már léteznek napelemes töltők: egy ilyen Solar Chargert most mi is kipróbáltunk.

A problémát talán nem kell túlragoznunk. Gyakorlatilag bárhol ránk törhet a “baj”, és hirtelen azon találjuk magunkat, hogy lemerült a mobiltelefonunk (vagy okostelefonunk, tabletünk, GPS-ünk, MP3-lejátszónk). Áram azonban körülöttünk sehol, nem tudjuk hová bedugni a készülékünk.

Vagy éppen nyaralunk Görögországban, a bérelt autónkkal cikázunk Korfu szigetén, de az hirtelen megállt. A semmi közepén. A nap bezzeg tűz, perzselő forróság van, jó lenne, ha már hívhatnánk segítséget, ám a telefonunk csutkára lemerült. Na ilyenkor jön jól egy vízálló, napelemes töltő! Ez az igazán ökobarát power bank csak egy kicsivel nagyobb egy átlagméretű okostelefonnál, de jóval kisebb egy tabletnél. Használata egyszerű: ha süt a nap, akkor csatlakoztassuk a telefonunkat egy USB-csatlakozóval és már tölti is a power bank.

Solar powerbank

Sőt, egyszerre akár két készüléket is tölthetünk! Mi is így tettünk, egy mobiltelefont és egy iPodot játszi könnyedséggel töltött egy időben - igen, a napelemes töltő android- és apple-készülékekkel is kompatibilis.

De készülhetünk előre is! USB-csatlakozón keresztül már a szállásunkon feltölthetjük (mondjuk éjszaka) a power banket, így ha napközben le is merülne a telefonunk, vagy épp napsütésmentes övezetben tartózkodnánk, akkor is tudjuk használni a töltőt.

Por- és ütésálló, könnyen hordozható, egy karabiner segítségével a hátizsákunkra is felakaszthatjuk és túra közben tölthetjük a napelemet. Sajnos, a készülékhez kapott karabinert nem tudtuk felcsatolni a töltőre - ezért egy nagyobbat még külön be kell szereznünk…

Solar powerbank

Bár tény, hogy jóval több idő alatt tölt a napelemes töltő, ha szükségünk van egy kis energiára (nem, van amikor nem elég a citromlikőr) az ökobarát power bank kisegít minket a legnagyobb bajban is.